reklama

Európa (ne)fajčí - ja stále áno (časť prvá)

Fajčím s prestávkami od svojich dvanástich rokov, za posledných pár rokov som spotreboval aj po šesť krabičiek za týždeň. Zažil som zopár absťáov, pár priotrávení sa dymom, prepálené sako, sviatočné nohavice, aj horiaci špak znova zafúknutý do auta a jeho zúrivé hľadania a preventívne hasenie v interiéri. Momentálne mám pauzu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Označenie ako "fajčiar" mi nevadí, naopak spočiatku, na základnej to bola náramná frajerina. Na strednej škole fajčenie bolo znakom príslušnosti k partii, a neskôr na vysokej bola "cigaretpauza" zámienkou na párminútový pokec so spolužiačkami. Pozdejšie pri šoférovaní mi dobre padlo nudnú cestu si rozdeliť cigaretou na stráviteľnejšie sústa a malé svetielko mi zaháňalo samotu. Po čase som prešiel do automatického režimu.

Vyšiel som z domu, prvá cigareta. Ďalšia bola zámienkou na pauzu pri práci. Ďalšia počas čakania na jedlo pri obede a pri káve ďalšia. Telefonáty s kolegami na tému "poď na cigu" sa stali akýmsi folklórom. Len čo som opustil budovu, kde sídli naša firma, už som mal zapálenú cigaretu. Z fajčenia sa pomaly stala jediná stabilne opakujúca sa činnosť. Nevadilo mi že smrdím, že smrdia moje šaty, že iní sa pred mojim dymom schovávajú, že sa boja cestovať v aute na plyn, keď si pripaľujem. Paradoxne fajčenie začalo vadiť mne. Nebolo to ani o dýchavici po vyšliapaní na tretie poschodie, ani o kašli, ale o maličkosti, ktorá by ma ani vo sne nenapadla. Začali mi chýbať vône.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola jeseň. Vzduch bol po daždi čistý a vietor vial od lesa. Nádhera! Ja som si automaticky zapálil a bolo po vôni. Vlastne vôňa zostala, len už som ju necítil ja. Rovnako to bolo o pár dní, keď zasvietilo slnko a vzduch voňal tlejúcim lístím. Inokedy som zaítil vôňou čerstvo napadnutého snehu, či né vône, ktoré mi pripomínali detstvo. Dokázal som sa potešiť aj vôňou dymu z komína, kde jesenný chlad ktosi vyháňal zvlhnutým koksom páleným v piecke, či dymom po staručkom autobuse. To všetko vo mne evokovlo nostalgické spomienky. No iba ne chvíľu, lebo vždy to dopadlo rovnako. Obláčik modrošedého dymu z cigarety ich razom prehlušil všetky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz, bolo to tesne pred výplatou, mi už bankomat nechcel dať stovku na cigarety. Zhodou okolností v práci bol taký blázinec, že som sa ani nenazdal a bol večer. Trafika, kde som sa zásoboval bola zatvorená, nuž som sa pobral domov.
Nasledujúce ráno bolo nádherné. Svietilo slnko, a vzduch voňal tlejúcim lístím. Automaticky som siahol do vrecka a našiel som iba zapaľovač a prázdnu krabičku. V aute som našiel ďalšiu. Namiesto toho, aby som sa začal viniť z lenivosti, začal som rátať, ako dlho som nefajčil. Bolo to cez 60 hodín. Potešilo ma to viac, ako ďalšie vône, ktoré sa vrátili do môjho života. Cestou z auta do práce, vychutnávajúc si vôňu suchého lístia a ihličia cestou popod stromčeky, ktoré mame pred firmou ma ani nenapadlo zabočiť k trafike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tie vône mi za to predsa stoja.

(pokračovanie)

Rado Šolc

Rado Šolc

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek na pomedzí personalistiky, psychológie, počítačov, médií a virtuálnej komunikácie. Zoznam autorových rubrík:  Životný štýlMizériaPakáreňMoje hračkyVysielače a vysielačkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu